Atmosferi Yok Olmuş Gezegenler Bulundu

ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesinin (NASA) Kepler teleskopunun elde ettiği veriler neticesinde ilginç bilgilere ulaşıldı. Dünyanın 2 ile 10 katı büyüklüğünde olan "Süper Dünyalar" olarak bilinen gezegenin atmosferinin yok olduğunu belirledi.

Atmosferi Yok Olmuş Gezegenler Bulundu

Özellikle de Dünya'nın 2 ila 10 katı büyüklüğündeki olan ve "Süper Dünyalar" diye bilinen gezegenleri inceleyen araştırmacılar ilginç verileri gün yüzüne çıkardı. Araştırmacılar radyasyon akımı sonucu gezegenin atmosferinin yok olduğunu belirledi.

Araştırmayı yöneten Dr. Guy Davies, "Sanki en sıcak ayarda çalıştırılan saç kurutma makinelerine fazla yaklaşmışlar gibi. Yıldızların gezegenlerin atmosferini emebileceğine dair varsayımlar vardı. Şimdiyse bu varsayımları kanıtlamış olduk. Elde ettiğimiz sonuçlar, yıldızlarına yakın mesafede yer alan belirli büyüklükteki gezegenlerin doğduklarında çok daha büyük olduklarını gösteriyor." dedi.

Araştırma sonuçlarının, bir yıldız çevresindeki gezegenlerden oluşan sistemlerin zaman içinde nasıl değiştiğine ışık tutması bekleniyor.  ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesinin (NASA) Kepler teleskopunun elde ettiği veriler ile incelenen gök bilimciler, çevresinde döndüğü yıldıza fazla yaklaşması gezegenlerin yüksek enerjili radyasyon akımına maruz kaldığını gösterdi.

Ayrıca araştırma, "Nature Communications" dergisinde yayımlandı ve okuyuculara duyuruldu.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.