Jüpiter’den yaşam belirtisi var!

Europa’da yaşam var mı? işte Europa’da yapılan araştırma ve bulunan bulguların detayları haberimizde yer alıyorlar.

Jüpiter’den yaşam belirtisi var!

Jüpiter'in uydusu Europa'daki oksijen ve hidrojen üretiminin evrenimizdekine benzediğini keşfedildi.
NASA'nın araştırma ve geliştirme merkezi Jet Propulsion Laboratory (JPL) tarafından yürütülen araştırmada, Jüpiter’in uydusu Europa'nın Dünya'dakine benzer bir yaşamı destekleyen kimyasal yapıya ve dengeye sahip olabileceği gözlemlendi. Bu araştırma ‘Europa’da yaşam var mı?’ sorusu ile gündeme düştü.
Sonuçları, "Geophysical Research Letters" dergisinde yayımlanan çalışmada, uydunun buzlu yüzeyinin altındaki tuzlu okyanus sularının yaşam için uygun bir alan olabileceği ileri sürüldü.
JPL'den gezegen bilimci Steve Vance, "Europa'nın okyanuslarındaki oksijen ve hidrojen döngüsü, Dünya'da olduğu gibi, okyanus kimyasına ve yaşama dair önemli bir etmen olacaktır" dedi. Vance’nin yaptığı bu açıklama tüm dünyada yankı uyandırdı. Europa’da yaşamın var olduğu kalıntısı herkesin dikkatlerini çekti.
Araştırma sonunda, Dünya'daki kimyasal orana benzer şekilde Europa'da oksijenin hidrojenden 10 kat daha fazla üretildiği kaydedildi.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.