Bu teknolojiler dudak uçuklatıyor

6-9 Ocak tarihlerinde Abd'nin Las Vegas eyaletinde teknoloji meraklılarına kapısını açacak olan CES fuarı, en yeni teknolojileri ziyaretçilerine sunuyor. Aynı zamanda bu fuarda 2015 yılının teknoloji trendlerinide bulabilmek mümkün. Peki CES fuarında hangi yeni teknolojiler var ? Haberimizin devamında...

Bu teknolojiler dudak uçuklatıyor

 6-9 Ocak tarihlerinde Abd'nin  Las Vegas eyaletinde teknoloji meraklılarına kapısını açacak olan CES fuarı, en yeni teknolojileri ziyaretçilerine sunuyor. Aynı zamanda bu fuarda 2015 yılının teknoloji trendlerinide bulabilmek mümkün. Peki CES fuarında hangi yeni teknolojiler var ? Haberimizin devamında...

TV teknolojisi CES’te her zaman olduğu gibi odak noktası. Bu yılki fuarda 4K teknolojisi herzamankinden fazla görünüyor olacak. CES 2015’te görülebilecek ana trendler şöyle sıralanıyor:
1. Akıllı evlerin yükselişi: Önceden sadece buzdolaplarında görülen teknoloji artık kendini kurutma makinesinden tartıya kadar eve ait her cihazda gösteriyor. Aynı zamanda onlarca yazılım firması ‘nesnelerin interneti’ konusunda önemli yarış içinde. Bu alanda akıllı ev konsepti en çok parlayan alan olacak. Nest, Samsung, Honeywell gibi firmalar akıllı ev çözmlerini sergiliyor 2015 yılında evlerimiz bizi tanımaya başlayabilir.
2. Her şeyde 4K: Yüksek kalitede videoda 4K’nın bir standart haline geleceğini hepimiz biliyoruz. Full HD’ye göre dört kat daha fazla iyi görüntü kalitesi sunuyor. 4K’ya sahip TV modeli sayısı ciddi oranda artıyor. 4K sadece TV’lerle sınırlı kalmayacak. Fotoğraf makinesi, kamera, monitörler, cep telefonları da bu teknolojiden nasibini alacak.
3. İnternete Otomobil hızı
4. Giysilere daha fazla akıl: Giyilebilir teknolojiler ve fitness bantları daha fazla akıllanıyor. Akıllı saatler ve diğer giyilebilir teknoloji kendisini yeniliyor. Herkes bu yıl piyasaya çıkacak olan Apple Watch’la mücadeleye hazırlanıyor.
5. Otomobiller internette: Otomobil firmaları da teknoloji fuarını istila eduyor. Ford, Mercedes-Benz, otomobil teknolojileri hakkında yeni gelişmeleri sergiliyor olacak. İnternete bağlı, kendi kendine gidebilen otomobiller daha fazla gerçeğe yakınlaşıyor. Fuarda pek çok örneği görülüyor olacak.
6. Artırılmış gerçeklik: Facebook’un Oculus Rift’i satın alması bu alanı hareketlendirdi. Artırılmış gerçekliğin izleri kesinlikle fuarda görülüyor olacak. Sadece Oculus değil, VR seti üzerinde çalışan herkes fuarda. Samsung ve Google da akıllı bir telefonu artırılmış gerçekliğe dönüştürmenin nasıl kolay olabileceğini sergileyecek.

RENKLİ ÜRÜNLER

Teknolojik kayak keyfi

Japonya merkezli Cerevo, Xon Snow-1 adını verdiği sensörle kontrol edilebilen snowboard ayakkabısı (binding) geliştirdi. Ayakkabıya entegre edilen bu sensörler, kayak sırasında hareket ve ağrılığınızı ölçüyor. Ağırlık dağılımını kontrol ederek kayarken tahtada nereye uzanmanız gerektiğini gösteriyor. Ayrıca mobil uygulamasıyla da hızınız ve GPS lokasyonunuz takip ediliyor. Video özelliğiyle de kayma stilinizi görebilirsiniz. Xon Snow-1’in fiyatı 400-600 dolar arasında olacak.

Bebelere biberon

Bebek biberonları da teknolojiye ayak uyduruyor. Fransız şirket Slow Control, Baby GiGL adını verdiği ebeveynlerin bebeğin sütü ne kadar ve nasıl içtiğini takip edebilecekleri akıllı biberon geliştirdi. Mobil bir uygulamayla çalışan akıllı biberon, şişenin nasıl daha doğru tutulabileceği konusunda da geri bildirim veriyor. 100 dolarlık ürünün yazın satışa çıkması bekleniyor.

Bu kemerler siz  yedikçe genişliyor...

Çok fazla yemeğin ardından pek çok insan kemerini genişletir. Fakat yeni bir ürünle bunu artık yapmanız gerekmeyecek. Belty adı verilen bu akıllı kemer, gün içinde kendi kendini ayarlıyor. Yediğiniz miktar ve yaptığınız egzersize göre kendini düzenliyor. Kemer ayrıca kilonuzu da takip ediyor ve uzun süre oturduğunuzda sizi uyarıyor. Fransız firma Emiota, akıllı fitness kemerini fuarda duyurdu. Belty’nin içinde küçük sensörler var.
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.