E-ticarette dükkanlar kapanıyor, pazar büyüyor

2014’ten 2018’e online alışveriş yapılan sitelerinsayısı bin 263’den 799’a gerilerken, pazarınbüyüklüğü 14 milyar TL’den 42,2 milyar TL’ye çıktı.

E-ticarette dükkanlar kapanıyor, pazar büyüyor

2014’ten 2018’e online alışveriş yapılan sitelerinsayısı bin 263’den 799’a gerilerken, pazarınbüyüklüğü 14 milyar TL’den 42,2 milyar TL’ye çıktı.
 
Geçen yıl işleri yolunca gitmeyen birçok önemli e-ticaret girişimi kapıya kilit vurdu. 2018 yılında e-ticaret ekosistemindeki üç önemli aktör olan Webnak, 1V1Y ile buldumbuldum.com kapandı. Birçoğu ise bu yılı nasıl atlatabileceklerinin telaşı içinde. Bu girişimlerin ticari faaliyetlerine son vermelerinin en önemli etkenleri ile hiç şüphesiz finansal zorluklar ve ekosistem içinde istedikleri etkiyi oluşturamamaları.
 
Genel olarak bakıldığında geçen yıl e-ticaret sisteminde birçok girişimin pazara girdiğini, büyüdüğünü ve Pazar içinde yer edindiğini görsek de, işlerin istenilen düzeyde olması biraz zaman alacak gibi.
 
Fakat e-ticaret ekosistemi içinde bakıldığından bir çelişki gibi görünen durumda gözlerden kaçmıyor. Sistemde dahi olan girişimlerin sayısı azalırken, pazarın büyümesi aslında sorunun bir anlamda da pazardan değil, oyunculardan kaynaklandığını gösteriyor.
 
Türkiye’de faaliyet gösteren e-ticaret sitelerinin sayısı son 4 yıldır sürekli düşerken, pazardaki rekor büyüme dikkat çekiyor. Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği’nin aylık en az 15 bin ziyaretçisi olan e-ticaret sitelerini baz alarak 2014 ve 2018’de hazırladığı raporların karşılaştırılması, sektördeki büyümenin boyutlarını gözler önüne seriyor. Her iki raporun kıyaslanması sonucu dikkat çeken ana başlıklar şöyle:
 
-Alışveriş sitesi sayısı 464 azaldı.
-Büyüme ortalaması yüzde 32.
-En çok para tatil ve seyahate gitti.
-4,4 milyar TL’lik online bahis oynandı.
-Online işlemlerin payı yüzde 4,1.


 
E-ticarette trendin yönü nereye gidiyor.
Aslında her kesime hitap edebilen alışveriş merkezlerinin yerini, her kesime hitap eden online alışveriş merkezleri alıyor. Bir anlamda yeni trend tek noktadan satış odağına doğru ilerliyor. Bu da butik satış yapan e-ticaret sitelerinin yerini büyük pazar yerlerine bırakacağı anlamına geliyor.
 
Mobilya ve Dekorasyonda İşler Tersten Gidiyor.
Gıda, teknoloji, ofis, sağlık vs. gibi genel ihtiyaçlara hitap eden e- ticaret sitelerinde, butik satışlar azalırken mobilya ve dekorasyon sektöründe işler tersine gidiyor. Özellikle tedarik ve teslimatı çok zor olan mobilya sektöründe, her kesime hitap eden e-ticaret siteleri yetersiz kalıyor. Bu da online alışveriş kitlesini mobilya ve dekorasyon ürünlerinde daha butik sitelere yönlendiriyor. Bir başka deyişle, internetten mobilya veya ev dekorasyon ürünleri satın almak isteyen tüketiciler işi sadece mobilya olan butik siteleri tercih ediyor. Aynı durumu kitap sitelerini içinde söylemek mümkün.
 


Kaynak: Etraf Haber
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.