Hong Kong'dan Türkiye'ye Ticaret Anlaşması

Türkiye ve Hong-Kong yatırımcıları Türk pazarında oluşan "Çin Malı" anlayışını düzeltmek istiyor. Çin ile ticari anlaşmalar yapmak üzere olan Türkiye, Çin malının kullanışsız ve kalitesiz olduğu anlayışını iyileştirmek için önerilere açık olduklarını belirtti.

Hong Kong'dan Türkiye'ye Ticaret Anlaşması

2050 yılında dünya ekonomisinin tartışmasız zirvesinde yer alması konuşulan Çin ile Türkiye arasındaki ticari ilişkiler sıklaşmaya başladı. Hong - Kong yatırımcıları ile özel görüşmeler yapan Türkiye, ciddi bir adım atmadan Çin malı algısını ortadan kaldırmak istiyor.

‘Ürünlerimizin kalitesinden eminiz’ diyen Hong-Kong Ticareti Geliştirme Konseyi (HKTDC) Avrupa Bölge Direktörü Stephan Wong dış ticaret yatırımında Türk üreticilere seslenerek; “Türkiye bu hedefte geçiş noktası için Hong-Kong’un rol modelini uygulayabilir” önerisinde bulundu.

Hızla büyüyen ekonomisiyle gelişen dünya ülkeleri arasında ilk sıralarda yer alan Çin, ucuz ürünleri ve kalitesiyle kimi zaman tartışıldı kimi zaman ise yabancı yatırımcının gözde pazarı oldu. Çin’in yurt dışı yatırımlarının çoğunu Hong-Kong üzerinden gerçekleştirmesi, Türkiye’nin 2023 yılında 500 milyar dolarlık ihracat hedefini yakalamasına örnek gösterildi. Türk yatırımcılara seslenen HKTDC Avrupa Bölgesi Direktörü Stephan Wong çoğu Hong-Kong menşeli ürünlerin Çin’e gümrüksüz girmesinin yabancı yatırımcılar için fırsat olduğunu açıklayarak ihracatta istenilen hedefe ulaşmak konusunda Hong-Kong modelinin uygulanabilir olduğunu söyledi.

Dış ticarette Çin’in dünyaya açılan bir pencere olduğunu dile getiren Wong, ‘kalitesiz Çin malı’ algısının doğru olmadığını öne sürerek; “Çin Malı algısının olumsuz olarak anlaşılmaması için, ürünlerimizin kalitesinden eminiz çünkü birçok Dünya ve Avrupa standartlarına uygun olarak üretiliyor özellikle Hong-Kong ürünleri için. Ama şöyle bir misyonumuz var, çok pahalı olsun, çok kaliteli olmasıyla birlikte çok fazla fiyatları yüksek tutmamaya çalışıyoruz. Çünkü alınabilir ve fiyatına verdiğiniz rakama değecek ürünler üretmeye çalışıyoruz. Buna hem Avrupa ve hem de Türkiye pazarında çok dikkat ediyoruz” dedi.

500 MİLYAR DOLARLIK HEDEFE HONG-KONG ÖNERİSİ


Yakın Ekonomik Ortaklık Anlaşması (CEPA) sayesinde Hong-Kong menşeli ürünlerin yüzde 90’ının Çin’e gümrüksüz girmesini sağlaması, yabancı firmaların Hong-Kong’da kuracakları iş bağlantıları yoluyla ortaklığının Çin pazarına ulaşılmasını kolaylaştıran bir faktör olduğunu aktaran Wong; “Çin ve Hong-Kong’un katkıları Hong-Kong’un ülke olarak avantajı Çin’e ve Asya’ya geçen bir ticaret köprüsü olmasıdır. Bize göre, Türkiye’ye, Afrika’ya Orta Doğu ve hatta Rusya’ya son zamanlarda baktığımız zaman, Rusya’nın gelişen ekonomisi ihracat ve ithalat konusunda çok fazla bir geçiş köprüsü olabilecek, destek olabilecek ana arterdeki ülkelerden biri. Şu an belki mevcut rakamlara bakıldığında Hong-Kong’un ithalatı Türkiye’den yaptığı ihracattan belki çok daha rakam olarak yukarıda görünebilir ama bunu değiştirmek aslında Türk üreticilerin elinde. Ama genel olarak bakıldığında iş hacminde çok ciddi şekilde Türkiye ile olan iş hacminde 2013 yılı itibari ile ciddi artışlar var. Genel olarak Türkiye geçiş noktası için Hong-Kong’un rol modelini uygulayabilir.”

TÜRKİYE’DE HONG-KONG ÜRÜNLERİ


İstanbul Lütfü Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda ikinci kez kapılarını açan LifeStyle Expo In Istanbul 2014 Fuarı kapsamında iki ülke arasındaki dış ticaret ve ekonomik iş birliği çerçevesini yorumlayan HKTDC Avrupa Bölge Direktörü Wong, bu yıl 6 bine yakın alıcılardan, ziyaretçiler ve katılımcılardan kayıt aldıklarını da belirtti.
Öte yandan Hong-Kong’dan tercih edilen ürünlerin başında özellikle çocuklar ve bebeklerle olan ürünlerde oyuncaklar ve bebek giysileri ön planda. Onun dışında giyim, mücevher, saat ve bazı tekstil ürünler ile elektronik gibi ana sektörler de daha ilgiyi çeken sektörler arasında yer alıyor.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.