Su sektörü yabancı yatırımcının ilgisini çekmeye devam ediyor!

İnsanın yaşam kaynağı olan su, tüketimi hiç bitmeyen bir gıda. Su'nun değeri henüz anlaşılmasada uzun yıllar sonra su kaynakları tükenmeye başladığında anlaşılacaktır. Türkiye'de de hazır su sektörü oldukça hızlı büyüyor. Türkiye'de şu anda 11 tane kurumsal su markası bulunmakta. 2014 yılında su sektöründeki toplam cironun yaklaşık 4.64 milyar TL’ye ulaşması bekleniyor. Son olarak Sude Su markasını gözüne kestiren yerli ve yabancı yatırımcıların bu su markasını gözetim altına aldıkları iddia ediliyor.

Su sektörü yabancı yatırımcının ilgisini çekmeye devam ediyor!

İnsanın yaşam kaynağı olan su, tüketimi hiç bitmeyen bir gıda. Su'nun değeri henüz anlaşılmasada uzun yıllar sonra su kaynakları tükenmeye başladığında anlaşılacaktır. Türkiye'de de hazır su sektörü oldukça hızlı büyüyor. Türkiye'de şu anda 11 tane kurumsal su markası bulunmakta.  2014 yılında su sektöründeki toplam cironun yaklaşık 4.64 milyar TL’ye ulaşması bekleniyor. Son olarak Sude Su markasını gözüne kestiren yerli ve yabancı yatırımcıların bu su markasını gözetim altına aldıkları iddia ediliyor.

Hızlı büyüyen su sektöründeki yabancı payı dikkat çekiyor. Bununla birlikte 21. yüzyılın en stratejik kaynağı olacağı söylenen pazarda yabancı ilgisi hala devam ediyor. Büyük markaların alıcı bulduğu sektörde şimdi ise sıra orta ölçekli markalara geldi.
Yabancılar şimdi de bu markaları almak için yarışıyor.

Bu markalardan birisi Sude Su... Markaya hali hazırda Pure Life ve Erikli markalarının sahibi Nestle’nin talip olduğu konuşuluyor. Sedef Gıda tarafından 2008 yılında Bursa’nın İnegöl İlçesi’nde faaliyete geçirilen Sude Su’nun dolum tesisi 74 bin metrekarelik bir arazi üzerine kurulu.

Nestle’nin yanı sıra bu markayı Körfez fonlarının da takibe aldığı söyleniyor.

Su sektörüne körfez ilgisi

Bir süredir rotasını Türkiye’ye çeviren Körfez fonları gözünü şimdi de su sektörüne dikmiş gibi görünüyor. Bu fonların radarındaki ilk marka Efem Su... Ocak 1993’te İstanbul’da kurulan şirketin Sapanca’da bir tesisi ve 6 adet kayıtlı kaynağı bulunuyor. Şirketin yıllık üretim kapasitesi ise 250 milyon litre. Körfezin ilgi gösterdiği diğer  su markası ise Gürpınar... Kaynağı Gölcük olan Gürpınar Su, 2009 yılından bu yana ASAŞ Grubu’nun şemsiyesi altında faaliyet gösteriyor.

Su sektöründe yaşanan bu dikkat çekici gelişmeler önümüzdeki dönemde de süreceğe benziyor...

Su sektörü hızlı büyüyor

Su sektörü her geçen yıl hızlı bir ivmeyle büyümesini sürdürüyor. 2013 yılında Türkiye’de  su pazarı hacmi yüzde 1.2’lik büyüme ile 10.3 milyar litreye ulaştı. Bu hacmin 6.16 milyar litresi damacana satış kanalından, 4.16 milyar litresi de PET satış kanalından geldi. Tonaj olarak damacana toplamının yüzde 60’ını, diğer ambalajlı sular ise yüzde 40’ını oluşturdu. 2013 yılında sektördeki toplam ciro yaklaşık 4.1 milyar TL’ye ulaştı.

2014 yılı rakamları kesinleşmese de  su pazarı hacminin yaklaşık 10.4 milyar litreye ulaştığı tahmin ediliyor. Sektördeki toplam cironun ise yaklaşık 4.64 milyar TL’ye ulaşması bekleniyor.

Türkiye’de önde gelen su markaları

* Pınar
* Hayat
* Damla
* Nestle
* Saka
* Sırma    
* Akdağ
* Beysu
* Gümüş 
* Taşdelen
* Aytaç

Gıda devleri birbiri ardına alım yaptılar

* Fransız Danone, 2013 yılında Türkiye’nin önde gelen su ve gazlı içecek markalarından Sırma Su’nun yüzde 50.1 hissesini satın aldı. Danone’un halihazırda Türkiye su piyasasında Hayat markası da bulunuyor.
* 2001 yılında NestlÈ Pure Life markasıyla su kategorisine giren NestlÈ, 2006 yılında Erikli Su’nun yüzde 60’ını satın aldı.
* 2004 yılında faaliyete geçen Saka Su, 2010 yılında Yıldız Holding tarafından satın alındı.
* Coca-Cola Adapazarı-Sapanca bölgesinden Mahmudiye Su’yu satın aldı. Şirket sahibi olduğu kaynaklardan Damla Su markasıyla üretim yapıyor. Damla Su, Uludağ, Sapanca, Elazığ ve Köyceğiz olmak üzere dört ayrı kaynağa sahip.
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.