Ülkemizde en çok bu otomobil markaları satıldı

Ülkemizde en çok hangi otomobiller rağbet görüyor? Yıl boyunca ençok hangi markalar satıldı? Geçtiğimiz yıl satılan otomobillerin 3 te birini Alman markalarını oluştururken akabinde en çok satılanlar arasında Fransız ve Japon araçları yer alıyor.

Ülkemizde en çok bu otomobil markaları satıldı

Ülkemizde en çok hangi otomobiller rağbet görüyor? Yıl boyunca ençok hangi markalar satıldı? Geçtiğimiz yıl satılan otomobillerin 3 te birini Alman markalarını oluştururken akabinde en çok satılanlar arasında Fransız ve Japon araçları yer alıyor.

Her 3 kişiden birinin tercih ettiği Alman otomobillerinin ardından en fazla talebi Fransız ve Japon araçları gördü.

1 YILDA 587 BİN ARAÇ SATIŞI


Otomotiv Distribütörleri Derneği verilerinden derlenen bilgilere göre, Türkiye'de 2014 yılında 587 bin 331 araç satışı yapıldı. Bu rakamla Türk otomobil sektörü, 664 bin 655 otomobilin satıldığı 2013 yılına göre yüzde 11,6 daraldı.

Satılan otomobillerin 157 bin 349'unu yerli, 429 bin 982'sini ithal araçlar oluşturdu.

ALMAN MARKALAR İLK SIRALARDA

Geçen yıl satılan otomobillerde Alman markalı ürünler ilk sırada yer aldı. Türkiye'de 2014'de satılan her 3 otomobilden biri Alman menşeili araçlardan oluştu. Alman markalı otomobil satış adedi ise 192 bin 55 olarak gerçekleşti.

Alman otomobillerini 149 bin 339 adet satışla Fransız, 72 bin 349 adet satışla Japon markalıotomobiller takip etti.

EN FAZLA SATILAN 10 MARKA


2014'de en fazla satılan 10 otomobil markası ise şöyle oluştu:
Marka Otomobil sayısı

Renault             90.027

Volkswagen      84.646

Hyundai            44.910

Fiat                  39.542

Opel                 39.255

Ford                 37.292

Toyota              34.321

Dacia                27.897

BMW                26.174

Mercedes-Benz   23.100

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.