Yeni tv reklam kuralları belirlendi

Televizyon kanallarında yayımlanan markalara ait reklamların yeni kuralları belirlendi. Buna bağlı olarak kurallara uyulmaması halinde firmalara ceza kesilecek. Televizyonlarda yayınlanan reklamların bazıları tüketiciyi kandırmaya yönelik olabiliyor, yeni reklam kurallarıyla birlikte bunların engellenmesi hedefleniyor. Peki reklamda yeni dönem nasıl olacak? Yeni reklam kurallları neler? Ayrıntılar haberimizde...

Yeni tv reklam kuralları belirlendi

Televizyon kanallarında yayımlanan markalara ait reklamların yeni kuralları belirlendi. Buna bağlı olarak kurallara uyulmaması halinde firmalara ceza kesilecek.

Televizyonlarda yayınlanan reklamların bazıları tüketiciyi kandırmaya yönelik olabiliyor, yeni reklam kurallarıyla birlikte bunların engellenmesi hedefleniyor. Peki reklamda yeni dönem nasıl olacak? Yeni reklam kurallları neler? Ayrıntılar haberimizde...

Buna göre, reklamlar, genel ahlak kurallarına aykırı ifade ya da görüntüler içeremeyecek, kamu sağlığını bozucu nitelikte olamayacak, kamu düzenini bozan, şiddet hareketleri ile yasadışı veya kınanacak davranışlara yol açan, göz yuman, bu davranışları özendiren veya destekleyen unsurlar içeremeyecek, hasta, çocuk, yaşlı ve engellileri istismar edici ifade ya da görüntüler barındıramayacak. Toplumu endişeye sevk edici veya yanıltıcı biçimde hastalık, yaralanma ve benzeri bir durumla ilgili ifade ya da görüntüler reklamlarda yer alamayacak. Reklamlar, güvenlik kurallarının gözetilmediği ve güvenlik açısından tehlike oluşturabilecek uygulama ve durumlarla ilgili hiçbir sunum ya da tanımlama içeremeyecek.


KARŞILAŞTIRMA ŞANSI


Biçimi ve yayınlandığı mecra ne olursa olsun bir reklamın, reklam olduğu açıkça anlaşılacak. Reklamlar, hiçbir konuda tüketiciyi doğrudan veya dolaylı olarak yanıltabilecek ifade ya da görüntüler içeremeyecek. Aldatıcı ve yanıltıcı olmamak, haksız rekabete yol açmamak, karşılaştırılan mal veya hizmetlerin aynı nitelikte olması ve aynı istek ya da ihtiyaca cevap vermesi, tüketiciye fayda sağlayacak bir hususun karşılaştırılması gibi koşullarla karşılaştırmalı reklam yapılabilecek. Karşılaştırmalı reklamlarda, rakiplere ait isim, marka, logo veya diğer ayırt edici şekil veya ifadeler ile ticaret unvanı veya işletme adlarına, belirtilen hükümlere uygun olması koşuluyla yer verilebilecek. ancak, Takviye edici gıdaların karşılaştırmalı reklamı yapılamayacak.


KANITLAMA ZORUNLULUĞU


Reklamlarda yer alan doğrulanabilir olgularla ilgili tanımlamalar, iddialar ya da örnekli anlatımlar; üniversitelerin ilgili bölümlerinden veya akredite olmuş ilgili test ve değerlendirme kuruluşlarından veya bağımsız araştırma kuruluşlarından alınmış raporlar ile kanıtlanmak zorunda olacak. Reklamlarda bir mal veya hizmete ilişkin fiyata veya fiyatın hesaplanma yöntemine yer verilmesi halinde, verilen fiyat bilgileri, reklamı yapılan mal veya hizmet ile ilgili olacak. 


OLDUĞUNDAN FAZLA İNDİRİM İZLENİMİ VERİLEMEYECEK


Bir mal veya hizmete ilişkin indirim yapıldığını gösteren yazılı, sesli veya görsel herhangi bir ibarenin yer aldığı reklamlarda, indirimli satışın başlangıç ve bitiş tarihleri ile indirimli olarak satışa sunulan mal veya hizmetin miktarı sınırlı ise bu miktarın açık ve anlaşılır bir biçimde belirtilmesi zorunlu olacak. Gerçekte olduğundan daha fazla indirim uygulanıyormuş izlenimi oluşturacak ifade veya görüntülere yer verilemeyecek.


Başka neler var?

-Dipnotlar 8 punto olacak
-Örtülü reklam yapılamayacak.
-Kurgu ile gerçek ayrılacak.
-'Sadece' ifadesi içermeyecek.
-Falcı ve medyum reklamı yasak.
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.