Ramazan’da hangi yiyecekler tok tutar?

Ramazan ayında oruçlu olanların ilgisini çekecek tok tutan besinleri araştırdık. Genel olarak tokluk hissi veren ve vücuda belirli faydaları bulunan besinler şu şekildedir.

Ramazan’da hangi yiyecekler tok tutar?

Yumurta:

Sabah kahvaltılarının değişilmez besin kaynağı olan yumurta, içinde bulundurduğu yüksek protein miktarı ile midenizi tok tutmanıza yardımcı olacaktır.

Yeşil çay:

Metabolizmayı hızlandırmaya yardımcı olan antioksidar barındıran yeşil çaylar, tatlı isteğinizi azaltmanızda size destek olacaktır.

Sirke:

Yapılan araştırmalar sonucunda, sirkede bulunan asetik asidin sindirim sistemini yavaşlattığı tespit edilmiştir. Yani salatalara dökeceğimiz bir miktar sirke tokluk sürenizi uzatacaktır. Bu durumda kan şekerinizi dengelemiş olacaksınız.

Salata:

Yiyeceğiniz her öğün yemeğe büyük bir kase salata ile başlayın. Salata tüketmek, yemek esnasında alınacak kalori miktarını düşürmektedir.
Salatanın içerisinde bulunan sebzeler midede fazla yer kapladığında tokluk hissi vermektedir.

Çorba:

Çorba tüketimi yemeklere başlamadan önce yapılması fazla kalori almanızı ve iştah kontrolünüzü sağlamanızda size destek olacaktır. Çorbalar sulu yapısı ile midede basınç yapmakta olup çabuk doymanızı sağlar. Yemeklerinizde yağ oranı yüksek veya kremalı çorbalar tüketmemeye çalışın.

Yoğurt:

İçerdiği protein sebebi ile iştahınızı tutmanıza yardımcı olacağı gibi kalsiyum miktarının yüksek olması kilo vermenize destek olacak faydalı bir besin kaynağıdır.
 
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.