Anket şirketleri nasıl bu kadar yanılabildi?

1 Kasım 2015 seçimleri için yapılan ve sonuçları basın ile sosyal medyada paylaşılan anketler, sandıklardan çıkan oylardan oldukça farklı çıktı. Bunun üzerine, anket firmalarının nasıl bu kadar yanılabileceğini merak konusu oldu.

Anket şirketleri nasıl bu kadar yanılabildi?

 

1 Kasım 2015 tarihinde yapılan seçimler için, farklı partiler tarafından farklı anketler yaptırıldı. Tamamlanan anketlerin sonuçları ise, tüm basınla ve sosyal medya ile paylaşıldı. Fakat paylaşılan sonuçların hiçbiri, sandıktan çıkan oylar ile benzerlik göstermedi.  Seçimlerden önce yapılan hiçbir ankette, AKP’nin oy artışının bu derecede olacağı belirlenemedi. Aynı zamanda tüm anket sonuçlarında, HDP’nin barajı geçeceği izlenimi uyandırılıyordu. Fakat HDP, son sandıklar açılırken bile baraj sınırlarında kalıyordu.

Yapılan anketlerin sonuçlarına göre, AKP’nin 1 Kasım seçimlerinde %38 ve %45 oranında oy alması tahmin ediliyordu. Yapılan anketler arasında sonuca en çok yaklaşan firma, Adil Gür’e ait olan AG adlı şirket oldu. Şirketin anket sonuçlarına göre, AKP’nin %47 civarında oy alacağı düşünülüyordu.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.