ORUÇTA SUSAMAMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER

Yazın sıcak günlerine denk gelen ramazan birçok kişiyi susuzlukla etkilemektedir. Peki, bu sorunla nasıl başa çıkılır? Uzmanlar bununla ilgili önerililer de bulunmaktadır.

ORUÇTA SUSAMAMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER

Yazın sıcak günlerine denk gelen ramazan birçok kişiyi susuzlukla etkilemektedir. Peki, bu sorunla nasıl başa çıkılır? Uzmanlar bununla ilgili önerililer de bulunmaktadır. Ramazan ayında açlıktan daha çok susuzluk hissedilmektedir.Susuzluk kimimiz için orucu zorlaştıran bir etken kılmaktadır.Peki yaz mevsiminde vucudumuzun en çok ihtiyaç duyduğu suyun yokluğunu nasıl daha az hissedebiliriz ? Susuzluk çekmemek ve daha az susamak için neler yapmalıyız?

İşte Öneriler;

1-      Günlerin uzun olması sebebiyle en çok suyun yokluğu ramazan ayında hissedilmektedir. İftar vakti geldiğinde suya çok yüklenip diğer gün için daha az susuzluk çekileceği düşüncesini öncelikle akıllardan kaldırmak gerekir. En doğrusu iftar ile sahur arasında azar azar su içmenin vucudumuzun ihtiyaç duyduğu suyun vucudumuza bölüştürülmesi daha yararlı olduğu savunulmaktadır. İftar vaktinde bir anda vucuda alınan su ve bir anda yenilen yemek sindirim sorularına neden olmaktadır.

2-      Sahur da ne kadar çok yenilirse ertesi gün daha az açıkılacağı da yanlış bir düşünce olmakla beraber ne kadar çok yenilirse o kadar çok su ihtiyacının olması kaçınılmaz olacaktır. Bu yüzden sahurda daha az yağlı, daha az tuzlu ve ağır yiyeceklerden uzak durulması gerekmektedir.

3-      Çay ve kahve tüketiminde ekstradan su ihtiyacına neden olduğu görülmüştür. Çay ve kahve tiryakileri çay ve kahve tüketiminde anlık olarak susuzluklarının geçtiklerini düşünseler de, alınan bu sıvılar aynı oranda hatta daha da fazla miktar da sıvı maddelerin vücuttan atılmasına sebeb çıkarmakta olup bu da vücudumuzun tekrar susuz kalmasına neden olması kaçınılmaz olacaktır.

4-      Meyvelerden ve sebzelerden de belli miktar da su almaktayız fakat vucudumuzun su ihtiyacını yalnızca su karşılamaktadır. İftar da ve sahur da vucudumuzun su ihtiyacını karşılama da yardımcı olacak gıdaların tüketilmesi ve sulu yemeklerin olması daha yararlı olmaktadır.

5-      Oruçlu geçirilen saatlerde su ihtiyacına neden olan fiziksel aktivitelerden mümkün olduğunca uzak durmakta fayda vardır. Serin ortamlarda bulunup hafif kıyaftler giyinilmesi gerekmektedir. Mümkün olduğu sürece ferah ortamlar da bulunmakta yarar olduğu söylenmektedir.


Etiketler; #oruç #susamamak
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.