Zinde kalmak için beslenme önerileri

Yaşı ileri olmasına rağmen enerjik olan insanları gördüğünüzde kendinizi bir kere daha sorguluyor olabilirsiniz. Kalıtsal özellikler, sizin ileri yaşta bile daha enerjik hissetmenizde pay sahibi olsa da zinde kalmayı başarmanın en büyük kısmının yaşam koşullarından geçtiğini söylemek çoğu uzman için mümkündür.

Zinde kalmak için beslenme önerileri

Zinde kalmak için önerilen ilk şey, vücudun yağ yakmasını hızlandırmakla ilgilidir. Bu işlem gerçekleştirildikten sonra kendinizi nispeten daha canlı hissedebilirsiniz. Vücudun yağ yakım hızını arttırmak için yeşil çay tüketilmesi öneriliyor. Yeşil çay, vücudu yağ yakması için harekete geçirmesinin yanı sıra şeker ve yağ gibi tüketilmesi pek de önerilmeyen besinlerin emilimini yavaşlattığı için içmeye başladığınız andan itibaren yararını hissettiren bitkilerden biridir.

Şeker, sanılanın aksine zinde kalmak için tüketilmesi şart olan besinlerden değildir. Çoğu zaman ani enerji patlamalarına sebep olan şeker, ilerleyen vakitlerde enerjinizin olması gerekenden daha da düşük düzeyde seyretmesine sebep olabilir. İşte şekerden vazgeçemeyen fakat yine de zinde kalmak isteyenlerin tercih edebileceği alternatiflerin en etkilisi meyve tüketmektir. İşlenmiş beyaz şekerin vücutta yol açtığı sıkıntılar çoğu kişi tarafından bilinir. Meyve içerisindeki şeker ise vücut için en sağlıklı şeker sağlama yoludur. Üstelik, bir yandan şeker isteği tatmin edilirken diğer yandan da meyveler yoluyla vücuda vitamin ve mineral alımı sağlanır.

Zinde hissetmenizi sağlayacak bir diğer ipucu ise tuz tüketiminden geçer. Tuz, böbreklere zarar veren ve dolayısıyla boşaltım sisteminin görevini yerine getirmesine engel olan başlıca besinlerdendir. Yüksek miktarda tuz içeren gıdalar yerine daha çok domates ve yeşil sebze gibi potasyum içeren gıdaların ağırlıkta bulunduğu bir sofraya oturmak, zinde hissetmeniz ve vücudunuzun sağlıklı çalışması için yapılabileceklerin başında gelmekte.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.