Dişleri Korumak İçin Faydalı Besinler Nelerdir

Günümüzde hemen hemen herkeste en az bir kez ağız kokuları, diş çürükleri, diş ağrımaları ile ilgili problemler yaşamıştır. Çünkü çoğu insan dişlerini fırçalar ve o şekilde bırakır.

Dişleri Korumak İçin Faydalı Besinler Nelerdir

Günümüzde hemen hemen herkeste en az bir kez ağız kokuları, diş çürükleri, diş ağrımaları ile ilgili problemler yaşamıştır. Çünkü çoğu insan dişlerini fırçalar ve o şekilde bırakır. Aslında bakterilerin en fazla bulunduğu yerlerden birisi de ağzımızın içidir. Dolayısıyla ağzımızın içerisinde bulunan bakteriler için herhangi bir önlem alınmadığı için bakteriler ağzın içerisinde birikip dişlere zarar veriyor ve hatta onları yiyerek bitiriyor. Dolayısıyla hepimizin korkulu rüyası olan diş çürümeleri, ağrımaları ve hatta diş kayıpları sorunları başlıyor. Bu şekildeki problemleri doğal yollarla büyük ölçüde yavaşlatabilir ve hatta önleyebilirsiniz. Uzmanlar bazı doğal gıdaların tüketilmesinin diş çürümelerine ve ağız kokularına engel olduğunu söylemekte. Uzmanların söylediklerine göre diş sağlığınızı korumanıza ya da eski diş sağlığınıza kavuşmanızda yardımcı olacak besinlerin listesi ve faydaları;

Peynir:Diş sağlığı için en önemli besinlerden birisi olan peynirin faydasını süt ve süt ürünlerinin sağlığımız için ne derece önemli olduğundan anlayabiliriz. Peynir tüketerek dişlerde bulunan mineral sayılarının azalmasını önlemiş olur ve diş minesinin zayıflamasının önüne geçebilirsiniz. Dolayısıyla diş çürüklerinden ve diş kayıplarından kurtulmuş olursunuz.

Maydanoz: Maydanozun en bilinen özelliklerinden birisi diş minesini güçlendirmesidir. Ayrıca maydanozdan az bir şey tüketerek ağzınızda oluşan tüm yiyeceklerin kokusunu önlemiş olursunuz. Hatta yemek yedikten sonra 1-2 dal maydanoz tüketip ağzınızda koku oluşmasına engel olabilirsiniz.

Kereviz: Kereviz dişlerimiz için 2 farklı koruma sağlamaktadır. Birincisi, lifli ve sert bir yapısı bulunan kereviz gibi doğal besinler, diş etlerine adeta masaj yaparak diş aralarının temizlenmesine fayda sağlar. İkincisi ise kerevizi tüketirken normalden daha fazla çiğneme gereği duyulduğu için tükürük salgılaması da artar. Dolayısıyla çürüklere sebep olan bakterilerde azalma görülür.

Yeşil Çay: Yeşil çayın belki de diş sağlığına iyi geleceğini hiç düşünmemiştiniz fakat yeşil çay sanılanın aksine dişlere çok fazla faydası bulunmakta. Dişlerde bakteri oluşumunun en büyük savaşçılarından biri olan yeşil çay içerisinde bulunan ve bakterileri yok etmeyi sağlayan ‘‘Katesin’’ maddesi diş sağlığı için çok önemlidir. Kahvaltıda yada kahvaltıdan sonra 1 çay bardağı yeşil çay içmek hem formda kalmanıza yardımcı olacak hem de diş sağlığınıza fayda sağlayacak.

Kivi: Dişlerde oluşan bakterilere karşı dirençsizlik ve hassasiyete yol açan C vitamininin eksik olmasıdır. Dolayısıyla C vitamini bakımından oldukça fazla olan meyvelere yönelmenizde fayda var. Bunlardan en önemlisi olan meyve ise kividir. Kividen sonra C vitamini deposu ise şu şekilde sıralanmaktadır. Limon, portakal, mandalina…

Yoğurt: Belki de dişlerin en fazla ihtiyacı olan madde kalsiyumdur. Kalsiyumun faydalarını belki saymakla bitiremeyiz fakat dişlerin çok fazla ihtiyacı olduğunu söyleyebiliriz. Yoğurtta bulunan bol miktardaki kalsiyum diş köküne yardımcı olacak ve diş kökü iltihaplarını azaltacaktır. Her gün yatmadan önce 1 kâse yoğurt yemekte fayda var.

Elma:Uzmanlar sürekli olarak elmanın ısırılarak tüketilmesini önermektedir. Bunu sebebi ise elmanın içerisinde bulunan maddelerin dişlerin temizlenmesinde çok fayda sağlaması ve kabuğuyla yenilen elmanın da dişleri güçlendirmesidir. Günde 1 tane elma yemek diş sağlığında çok fazla fayda sağlamaktadır.

Balık:Kemik dokusunun temel maddelerinden biri olan fosfor diş için de çok önemlidir. Balık içerisinde bulunan fosfor sayesinde dişlerin daha sağlıklı olması ve daha sert olması sebebiyle çok önemlidir. Haftada en az bir kez balık tüketmek diş ve kemik sağlığı açısından fayda saylayacaktır.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.