Ekmek Kilo Aldırmıyor! Asıl Kilo Aldıran Besinler!

Bu güne kadar diyetisyen doktorlar ekmeğin kilo almanıza sebep olarak gösterilir. Fakat aslında ekmeğin kilo aldırmadığı kanıtlandı. Kilo aldıran besinler nelerdir? işte Detaylar

Ekmek Kilo Aldırmıyor! Asıl Kilo Aldıran Besinler!

 Üsküdar Üniversitesi NP İSTANBUL Nöropsikiyatri Hastanesi Beslenme Uzmanı Diyetisyen Gizem Köse, ekmeğin değil, ekmek yanında yenilen kalorisi yüksek gıdaların suçlu olduğuna dikkat çekiyor.

Köse, 1 dilim ekmeğin 70 kalori bulunduğunu fakat ekmeğin yağa ya da yiyecek suyuna bandırılmasıyla kalorisinin bir anda 300 kaloriye yükselebildiğini söylüyor Köse, kilo almada ekmeği suçlu koltuğundan kaldırın uyarısında bulunuyor.
 
Türkiye’nin beslenme alışkanlıkları inceleyen beslenme uzmanları ile kilo veremediğinden yakınan kişilerin, bu konu için her vakit suçu ekmeğe attıklarını kaydeden Köse, bunun sorgulanması şart olan bir vaziyet bulunduğunu söyledi. 
 
Türkiye Beslenme ve sağlık Araştırmasında, Türk insanının beslenme alışkanlıkları incelenirken, gündelik alınan enerjinin % 34 -35’nin yağdan alındığının ortaya çıktığını kaydeden Köse şunları söyledi.
 
Aslında gündelik almamız şart olan enerjinin fakat % 25-30 civarını yağdan almamız gerekli.

Bizim yurdumuzdaki %5’lik bir artış dahi ayda 1 kilogram alınmasına neden olabiliyor Dolayısıyla ekmek tüketirken yanında ne yediğinize de dikkat faktörüz gerekiyor Türk halkının beslenme alışkanlığında ekmeğin yağa, salatanın ve yemeğin suyuna Bandırma alışkanlığı var.

Pilavın, makarnanın bulunduğu sofrada ekmek tüketiliyor Aslında karbonhidrat olan çorbanın içine ek olarak fazladan ekmek doğranıyor ya da çorba ekmekle içiliyor.

Çorba, makarna ve pilavın da karbonhidrat deposu bulunduğu unutulmamalı Ekmeği kesinlikle tüketin fakat dikkatli ve ölçülü yemeye itina gösterin.
 
Beynimizin ekmeğe ihtiyacı var
 
Gün içinde en oldukça ihtiyacımız olan gıda öğelerinin karbonhidratlar bulunduğunu kaydeden Köse, vücudumuzun bütün organlarının enerji gereksinimi için karbonhidratları kullandığını ifade ederek beynin ekmek ihtiyacına vurgu yaptı. 
 
Beyin dokusu enerji için yalnız karbonhidratları kullanır, beyin glikoz bağımlıdır Beynin 1 saatteki glikoz ihtiyacı altı gr kadardır Dolayısıyla gündelik en az 100-125 gr karbonhidrat tüketmemiz gerekmektedir.

Beyin ihtiyaç duyulan glikoz sağlanmadığından enerjiyi başka yollardan sağlamaya çalışıyor ve yağları parçalıyor Yağları parçalamak işlemi kulağa ne kadar hoş gelse de söz ettiğimiz yağ parçalanırken istenmeyen bir vaziyet olmasına karşın kana da geçiyor.

Ve bu defa organlarımıza zarar veren kan yağlarını arttırıyor Beyin, enerji sağlamakta fakat bu ona yeterli gelmiyor Bu halde beyin, kendisini savunmaya alarak az çalışmaya başlar Beynin uzun dönemli karbonhidrat yetersizliği durumu, sinir sistemine zarar verir, hem de beynin erken yaşlanmasına sebep oluyor.
 
Ekmek yemeyenler, bitkin ve asabi olabiliyor

Karbonhidratların B vitamini deposu olduğunu, B vitaminin ise bilhassa sinir sisteminin çalışmasını düzenlediğini kaydeden Köse, şunları söyledi.
 
Sinir sisteminin eğer olmazsa olmazı B vitaminleri alınmadığında yorgunluk, halsizlik, dikkat dağınıklığı, odaklanamama, sinirlilik benzeri ruh halini etkileyen vaziyetler ortaya çıkıyor. 

Çok düşük karbonhidratlı rejimlerde en yoğun karşılaştığımız vaziyetlerden biri olan vitamin eksiklikleri deride hasarlara yol açabilir Ciltte solgunluk, döküntüler, yaralar, uçuklar görülebiliyor.

Diyetlerde de her besinden dengeli şekilde tüketilmesi gerekiyor Aksi takdirde kilo vereyim derken sağlığımızı kaybedebiliriz Bir öğünde 4 gıda grubundan da yeterli oranda tüketmemiz gerekiyor.

Et, süt, tahıl ve meyve-sebze grubu şekilde ayrılan gıda gruplarına baktığımızda bir öğünde her gıda grubu sağlığımız için önemli Diyetlerde de kesinlikle her öğünde ekmek yenmeli.

Özellikle tam tahıllı ekmekler perhiz yapanlar yönünden seçenek edilmeli Ekmeği rejimlerde suçlu koltuğundan kaldırarak sağlıklı kilo verilebilir.
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.