Kilo almanın sağlıklı 5 yolu

Zayıflığın şişmanlık gibi sağlık için istenmeyen bir durum olduğunu belirten Diyetisyen Aslıhan Küçük, sağlıklı bir şekilde kilo almanın 5 yolunun neler olduğunu açıkladı.

Kilo almanın sağlıklı 5 yolu

Uzman diyetisyen Aslıhan Küçük, kilo alımına neden olan öğelerin aynı zamanda zayıflamaya da neden olabildiğini kaydetti. Genetik, psikolojik veya fizyolojik problemler kişinin kilo almasını engelleyebildiğine değinen Küçük, iştah kaybına yol açan çinko eksikliği, yorgunluk ve metabolizma güçlüğüne neden olan demir eksikliği, iştahı engelleyen bazı kanser türleri, metabolizmanın bozulmasına bağlı hipertiroid, bağırsak veya midede parazit varlığı ve çocukluktan itibaren gelen metabolik hastalıklar kişinin kilo almasını engelleyen başlıca sağlık sorunları olarak bildirildiğini belirtti. Bu nedenle mutlaka kan, idrar ve genel bir doktor kontrolünden geçmek oldukça önemlidir.


Uzman Diyetisyen Aslıhan Küçük, sağlıklı kilo almak için yapılması gereken 5 ipucunu şöyle açıkladı:

Öğün Kuralı: Zayıf olan kişiler genellikle günde 2 öğün tüketirler ve ne kadar çok yeseler de günlük almaları gereken kalorinin üzerine çıkamadıkları için kilo almaları pek mümkün değildir. Kilo almak için günde 6 öğün yemek şarttır. Öğündeki yiyeceklerin hem besin değeri açısından yüksek hem de kalori açısından zengin olması gerekir. Mesela yumurtayı haşlama yerine az yağlı bol kaşarlı omlet şeklinde pişirebilir, sütü sade içmek yerine taze meyve ve bal ile içerek aynı miktarı daha fazla kalori ile destekleyebilirsiniz.

Yemeklerde Gazlı İçecek Tüketmek: Ana öğünlerde yemek yerken içecek tercih etmemelisiniz. İçecekler midede yer kaplar, tokluk hissi verir ve çabuk doygunluk yaşamanızı sağlar. Su veya diğer içecek tüketimlerinizi yemekten ortalama 30-45 dakika önce veya 30-45 dakika sonra yapmaya özen gösterin. Kola, gazoz gibi asitli içecekler yerine sağlıklı olan ev limonatası, meyve suları, meyve kompostoları tercih edin. Böylece daha doğal ve sağlıklı beslenmiş olacaksınız.

Bol Kalorili Kuru Meyve: Nerede olursanız olun yanınızda mutlaka kuru meyve bulundurun. Kuru meyvelerin kalori içeriği yüksek olmakla birlikte posa, vitamin ve mineral içeriği bakımından oldukça zengindir. Kuru meyveleri ara öğünlerde tüketerek hem sağlıklı beslenmiş olursunuz hem de bol kalori almış olursunuz.



Baharatlar İştah Açar: Yemeklerde ve salatalarda iştah açan pul biber, sumak, kimyon, karabiber gibi baharatları kullanmaya özen gösterin. Biberlerin acı olanlarında bulunan kalsiyum, merkezi sinir sistemini uyararak yemeğin daha uzun sürmesini sağlar. Sumak ve karabiber ise yemeğin ya da salatanın lezzetini artırarak tat dengesini korur. Böylece daha önceden az yediğiniz ama sevdiğiniz bir yiyeceği daha büyük porsiyonda yemenizi sağlar.

Çinko ve Demir Desteği Kilo Almayı Kolaylaştırır: Çinko, beyinde tat ve koku alıcılarından gelen bilgilerin depolandığı ve işlendiği alanları harekete geçiren bir mineraldir. Demir mineralinin eksikliğinde de solukluk, iştahsızlık ve yorgunluk görülür. Zayıflıkla mücadele edenlerde kanda hem demir hem de çinko düzeyleri oldukça düşüktür. Besinlerle çinko ve demirden zengin yiyecekler tercih edilmelidir. Yapılan araştırmalarda kilo alma diyetine günde 20 mg çinko ve 15 mg demir desteği verildiğinde kilo alımında yüzde 15-20 kadar artışın olduğu ve baskılanmış iştahın da ortadan kalktığı görülmüştür.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.