Ramazan’da bu besinleri sofranızda mutlaka bulundurun!

Sahur ve iftar sofralarında bulunması gereken besinler nelerdir? işte ramazan ayında sofralardan eksik olmayacak besinler.

Ramazan’da bu besinleri sofranızda mutlaka bulundurun!

Ramazan’da bu besinleri sofranızda mutlaka bulundurun!
Oruç tutarken sağlıklı beslenmek, rahat oruç tutmanıza yardımcı olurken oruç tutulan saatlerin zinde ve sağlıklı geçirmek için yediğimiz tüm gıdalara dikkat etmeliyizi.
Beslenme ve Diyet Uzmanı Nil Şahin Gürhan, oruç tutarken daha zinde hissedebilmek için sahur ve iftar sofralarının dengeli olması gerektiğini vurgulayarak “Sofranızda mutlaka altı besin grubuna ait yiyeceklerden olmalı” diyerek bu altı besine dikkat çekti.
Süt ve süt ürünleri: Kalsiyum içeren yiyecekler bu gruba dâhildir. Eğer seviyorsanız sahur içeceğinizi süt olarak tercih edebilirsiniz.
Beyaz ve kırmızı et: Et, balık, tavuk, yumurta, peynir bu gruba dâhildir. Özellikle iftarda et grubunu mutlaka tüketmelisiniz.
Taze sebze:  Sebze yemeği yemeye özen göstermelisiniz ve salata tüketmelisiniz.
Tahıllar:  Ekmek, pilav, makarna, börek bu gruba dâhildir. Tam tahıllı ekmek sahur için çok iyi bir alternatiftir.
Doğal yağlar: Salatalarınızı mutlaka sağlıklı zeytinyağları ile zenginleştirin. Ek olarak dört beş adet zeytin hem İslam kültürü hem Osmanlı yemek kültürü için vazgeçilmez.  
Meyve:  Meyve, tatlı ihtiyacını temel olarak karşılamayı sağlayan besindir. Özellikle yemeğin hemen üzerine meyve yemek, tatlı ihtiyacını en sağlıklı karşılamanın yoludur.