Ramazan’da kilo almamak için sahur mutlaka yapılmalı

Uzmanlar Ramazan ayında oruç tutarken, mutlaka sahur yapılmasını, sahur yapmadan oruç tutmanın zararlarına vurgu yapıyorlar.

Ramazan’da kilo almamak için sahur mutlaka yapılmalı

Ramazan’da kilo almamak için sahur mutlaka yapılmalı
Ramazan ayında öğünler düştüğü için vücudun ihtiyacı olan ve sağlık için gereksinim duyulan vitamin, mineral, karbonhidrat, yağ ve protein oranları aynı miktarda olmalıdır.
Ramazan’ı sağlıklı, huzurlu ve kilo almadan geçirmek için sahur yapmak büyük önem arz ediyor. ancak sahur öğününü atlamamak kadar, sahurda yediklerinizde oldukça önemli.  
Beslenme ve Diyet Uzmanı Nil Şahin Gürhan, Ramazan ayı için bir takım beslenme önerilerinde bulundu.
• kızartılmış, yağlı ve ağır yiyeceklerden mutlaka uzak kalınmalı.
• tek öğün beslenmekten kaçınılmalı, tek tip beslenilmemeli.
• sirke ve limon sindirimi kolaylaştırdığı için ramazanda vazgeçilmez olmalı.
• iftardan iki saat sonra meyve veya kuruyemiş tercih edilmeli.
• iftardan sonra açık havada yapılan yürüyüş sindiriminizi ve şişkinliğinizi ortadan kaldıracaktır.
• iftarda çorba mutlaka içilmeli.