Aracınızın motorunu başkası kapatabilir!

Geçtiğimiz haftalarda Tesla ve Jeep markalı modellerin yazılım sistemlerinin hacklenilebilirliğinin test edilmişti. Yapılan testler sonucunda şu gerçek gözler önüne serildi: “Aracınızın motorunu başkası kapatabilir.”

Aracınızın motorunu başkası kapatabilir!

Yeni nesil otomobiller internet korsanları tarafından hacklenmeye başladı. Bu durum, tüketicinin satın alma trendlerinde bilişim güvenliğini daha da önemli hâle getirdi. Teknolojinin gelişmesiyle 
bağlanılabilirlik üzerine milyonlarca dolarlık ARGE yatırımı yapan otomobil üreticilerinin artık güvenlik sistemlerindeki açığı da sıkı takip etmeleri gerekiyor. Yalnızca geçtiğimiz ay, Fiat-Chrysler 1,4 milyon adet aracını benzer sebepten geri çağırmak zorunda kaldı.

Bilişim güvenliğinin bugün otomotiv sektörü dahil bir çok farklı alanda önemli olduğunu vurgulayan Vizyon ARGE Satış Müdürü Sinem Tirkeş; “IOT (Nesnelerin İnterneti) kavramı yani temelde birçok cihazın internet ve birbiriyle etkileşimde olması hayatı kolaylaştıran birçok avantajı beraberinde getirse de güvenlik problemleri düşünüldüğünde aslında çok hassas olarak titizlikle üzerinde durulması gereken küresel bir konu. Otomotivden, tekstile, sağlık sektöründen beyaz eşyaya kadar birçok farklı alanı ilgilendiren bu konuda maalesef dünya genelinde uygulanan standartlaşmış bir kontrol mekanizması yok. Firmalar zafiyet testlerine ağırlık vererek belli kontrolü kendi içlerinde sağlasalar bile, güvenliğin sürekliliğini sağlayacak düzenli bir kontrol mekanizması olmalı. Tüketiciler muhakkak bu alanda bilinçlendirilmeli. Bu standartlaşmadığı sürece maalesef ürünlerde bulunan güvenlik açıkları nedeniyle felaket senaryolarına açık bir ortamda yaşıyoruz.”dedi.
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.