Dünya'nın en geniş asma köprüsü'nün inşaatı hızla ilerliyor

İstanbul'un trafik sorununa çözüm bulacağına inanılan ve yapıldıktan sonra dünyanın en geniş asma köprüsü olacak olan Yavuz Sultan Selim köprüsünde çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Şaft kazıları ve temel çalışmaları tamamlanan asma köprü 288 metre yüksekliğe ulaşırken, ana tabliyelerinde montajı devam ediyor. Köprünün 29 Ekim 2015 tarihine yetiştirilmesi planlanıyor. Köprü yapıldıktan sonra köprünün, 2 şeridi raylı sisteme 8 şeridi otomobil trafiğine ayrılacak.

Dünya'nın en geniş asma köprüsü'nün inşaatı hızla ilerliyor

İstanbul'un trafik sorununa çözüm bulacağına inanılan ve yapıldıktan sonra dünyanın en geniş asma köprüsü olacak olan Yavuz Sultan Selim köprüsünde çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor.

Şaft kazıları ve temel çalışmaları tamamlanan asma köprü 288 metre yüksekliğe ulaşırken, ana tabliyelerinde montajı devam ediyor. Köprünün 29 Ekim 2015 tarihine yetiştirilmesi planlanıyor.

Köprü yapıldıktan sonra köprünün, 2 şeridi raylı sisteme 8 şeridi otomobil trafiğine ayrılacak.

Dünyanın en geniş asma köprüsünün inşaatı hızla ilerliyor haberinin ayrıntıları

Tamamlandığında dünyanın en geniş asma köprüsü olacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde şaft kazıları ve temel çalışmaları tamamlandı.

Köprünün kuleleri Avrupa Yakası'nda karadan 292 metre, Asya Yakası'nda 288 metre yüksekliğe ulaşırken, projenin hassasiyetle yürütülen bölümlerinden olan dev ana tabliyelerinin montajı da devam ediyor.

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Şantiyesi'nde Karayolları Genel Müdürlüğü'nden (KGM) alınan bilgilere göre, ilki 2014 sonunda yerleştirilen ilk iki tabliyenin montajı titizlikle sürdürülüyor.

Avrupa ve Asya yakasında ilk çelik tabliye montajları Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan'ın katıldığı törenle gerçekleşmişti. 

RİVA'DA KAZILAR BİTTİ 
Aktarılan bilgilere göre, bugüne kadar, güzergah açılması ve harita alımı işleri gerçekleştirilen projede, 50,6 milyon metreküp kazı, 21,8 milyon metreküp dolgu çalışması yapılırken, 109 adet menfez ve 7 adet altgeçit ve 2 adet üstgeçit tamamlandı. 32 viyadük ile 18 altgeçit, 3 dere köprüsü ve 28 üstgeçitte betonarme imalatlar yapılırken, 32 menfez ile Riva ve Çamlık tünellerinde çalışmalar sürdürülüyor. Riva tüneli kazı işleri tamamlanarak kemer betonu imalatı başladı. 

ARAÇLARA 8, RAYLI SİSTEME 2 ŞERİT
Yapımı tamamlandığında, 59 metre genişliği ile dünyanın en geniş, 1.408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem bulunan en uzun asma köprüsü ve 320 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü olacak köprünün, 2 şeridi raylı sisteme 8 şeridi otomobil trafiğine ayrılacak. Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan temeli İstanbul'un fethinin yıl dönümü olan 29 Mayıs 2013'te atılan köprünün 29 Ekim 2015'te biteceğine inandığını ve projeyi yürüten konsorsiyumun da yetiştirecekleri inancını taşıdığını belirtmişti.
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.