E-Ticarette başarısızlığın nedenleri

Türkiye E-ticaret sektöründe yapılan yatırımlar ve başarısızlıklarının nedenleri.

E-Ticarette başarısızlığın nedenleri

İnternetin günümüz hayatının vazgeçilmez bir parçası haline gelmesi ticarete de yön vermektedir. Yaygınlaşan internet kullanımı ticaret sektörünü de ele geçirmiş ve günlük hayatta en çok kullanan platform haline gelmiştir. Kullanım kolaylığı açısından popülerleşmiş olsa da e-ticaret kapsamı altında olumsuzluklar da baş göstermeye başlamıştır.

E-ticarette gerçekleşen büyük başarılar ticaret açısından tercih edilir hale gelmiş olsa da yanlış geliştirilen stratejiler ve deneyimsizlikler nedeniyle başarısızlıklar da gün yüzüne çıkmaya başlamıştır.

ELEKTRONİK TİCARET NEDİR?

E-ticaret (elektronik ticaret) günümüz insanların alışveriş ihtiyaçlarını sanal ortam üzerinden elektronik ortamdan sağlamasıdır. Online alışveriş ortamının oluşturulması sayesinde birçok kişi artık mağazalar yerine internet üzerinden siparişleriyle istekleri ürüne kolayca ulaşabilmektedir.Yaygınlaşan internet kullanımı ve kullanıcıların talepleri doğrultusunda geliştirilen e-ticaret, kısa sürede önemli bir platform haline gelmiştir. Gün geçtikçe daha büyük kitlelere ulaşmayı başaran e-ticaretin yaygınlaşması olumlu olduğu kadar olumsuzları da beraberinde getirmiştir.

OLUMSUZLUKLAR NASIL MEYDANA GELİYOR?

Geniş kitlelere ulaşmayı başaran e-ticaret sitelerinin kullanıcıların isteklerine yeterli gelmemesi elektronik ticareti başarısızlığa iten başlıca faktörlerden biri.  Kar amacı ile yola çıkan birçok şirket uyguladıkları yanlış stratejiler ve yanlış girişimcilikleri sebebiyle başarısız olmaktadır. Bunun başlıca sebepleri ise;
  • Profesyonel destek almamak
  • Sadece elde edilen karı düşünmek
  • Stok yeterliliği ve stok kontrolünü yönetememek
  • Müşteri memnuniyeti yerine sadece kar amacı gütmek
  • Nakit ihtiyacının karşılanamaması
  • Satın alma koşullarını zorlaştırmak
  • Satışa çıkarılan ürünlerin elde kalması
  • Yanlış strateji yürütmek
  • Reklam uygulamalarının ve sosyal medyanın yetersiz kullanımı
  • Ticaret yapılan sitenin düzensiz ve verimsiz içerikte olması
  • Piyasa koşullarının yeterli oranda takip edilmemesi
  • İndirim ve promosyon gibi kampanya düzenlemelerinin yetersizliği
  • Sitenin güncellemesinin devamlı olarak kontrol edilmemesi
  • Arama motorlarında web sitenin üst sıralara taşınamaması
  • Web sitenin kurumsal kimliğe sahip olmaması
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.