Ramazan Ayında Tok Tutan ve Susatmayan Yemekler

Bu yıl Ramazan ayında sıcak havalarda ve uzun saatler boyunca oruçlu olacağımız zorlu bir ibadet bizleri bekliyor.

Ramazan Ayında Tok Tutan ve Susatmayan Yemekler

Bu yıl Ramazan ayında sıcak havalarda ve uzun saatler boyunca oruçlu olacağımız zorlu bir ibadet bizleri bekliyor. Hem iş yoğunluğu hem de açlığın vermiş olduğu yorgunluk derken bir de sahura, iftara ne hazırlasam derdinden kurtarabilmek için, sizlere sağlıklı ve ekonomik mönüler hazırladık.

Unutulmaması gerekenler ise iftar ve sahurda yağlı, tuzlu ve acı yiyeceklerden uzak durulması.  İftar da hızlı yemek kalp ve damar hastalıklarının tetikleyicisi olduğunu unutmayalım. İftar sonrası midenin rahatlaması ve kaybolan minerallerin geri alınabilmesi için bir maden suyu içilmeli. Sahurda tuzlu olduğundan zeytinden kaçınılmalı. Mutlaka yeteri kadar su içilmeli.  Sahurda kan şekerini uzun süre yüksek tutacak ve protein ihtiyacımızı sağlayacak yumurta, süt ve peyniri sofralardan eksik etmemeli. Şerbetli ve ağır tatlılar yerine kurutulmuş meyve ve ya sütlü tatlılar tercih edilmeli.

İFTAR MÖNÜ -1

MERCİMEK ÇORBASI
BEZELYELİ KÖFTE
2 DİLİM EKMEK
CACIK
SALATA

İFTAR MÖNÜ -2

YAYLA ÇORBASI
TAVUK SOTE
KEPEKLİ MAKARNA
ZEYTİNYAĞLI FASULYE
SALATA

SAHUR MÖNÜSÜ -1

KEPEKLİ PEYNİRLİ TOST
BİR BARDAK AYRAN
BİR PORSİYON MEYVE
DOMATES SALATALIK SÖĞÜŞ
2-3 CEVİZ
BOL SU

SAHUR MÖNÜSÜ -2

MENEMEN
BİR DİLİM KIYMALI BÖREK
DOMATES SALATALIK SÖĞÜŞ
BİR AVUÇ KURU MEYVE
BOL SU
 

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.