MİDEMİZİ RAMAZANA NASIL HAZIRLARIZ

BEDENİMİZİ ORUÇ TUTMAYA HAZIRLAMANIN YOLU

MİDEMİZİ RAMAZANA NASIL HAZIRLARIZ

Ramazana kendimizi hazırlamanın en kolay yolu gün için de yenilen yiyecekleri yarıya indirerek mideyi oruca hazırlamaktır.

Oruç sağlık açısından çok faydalı olduğu gibi yetersiz beslenme ve yetersiz sıvı tüketimi olduğu zamanda kişinin hayatını tehlike altına alabilmektedir. Özellikle çok fazla sıvı ihtiyacı hisseden biri  oruç tutarken bu sıcak günlerde çok daha fazla zorlanabilir. Bu sıvı ihtiyacını azaltmak için sıvı ihtiyacını karşılayan besinler tüketmek gerekir. Örneğin salatalık tüketildikten 2 saat sonra sıvıya dönüşerek vücudun sıvı ihtiyacını sağlamaktadır. Oruca kendimizi hazırlamanın en önemli yanı vücudun dengesini korumaktır. Oruca kendimizi hazırlarken gün içinde yiyecek tüketimini ikiye bölmek gerekir. Sabah kahvaltısı ve akşam yemeği olarak. Sabah kahvaltılarında protein ağırlıklı olan süt, beyaz peynir, yumurta gibi besinlerle birlikte vitamin ve mineral özelliği fazla olan besinlerde tüketilmelidir. Kişi oruçsuz olduğunu bildiği zaman istediği an ağzına bir şeyler atmak isteyebilir. Oruca hazırlanmanın en kolay yollarından biri bir şey yeme isteği hissettiğinizde oruçlu olacağınız zamanı düşünüp istediğiniz an ağzınıza bir şey atmamanız gerekir. Son zamanların en çok söylenen sözlerinden biri az ve sık yemek olsa da oruca hazırlanırken mutlaka sık yemekten kaçınılmalı açlık süresi uzatılmalıdır.

Kardiyoloji uzmanlarının vücudu oruca hazırlamanın tek yolunun öğünleri 2`ye indirerek öğle öğünü yenilmemesi 1 hafta içinde bu açlığa vücudun alışmasını sağlamaktır.
 
 
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.