Oruçluyken acıkmamak için ne yapmalı

Oruçlu olan biri gün boyu acıkmamak için ne yemeli ve nasıl beslenmelidir.

Oruçluyken acıkmamak için ne yapmalı

Özellikle yaz aylarına denk gelen ramazan ayında oruç tutarken zinde kalmak ve acıkmamak için bazı hususlara dikkat etmek gerekir. İftardan sahura kadar vücudun su ihtiyacının giderilmesi için gerekli olan su miktarının (2 litre) alınması gerekmektedir. Gün içerisinde meydana gelen baş ağrısının en büyük sebebi yeterli su miktarının alınmamasından kaynaklanmaktadır.

Oruç tutarken acıkmayı önlemek için beslenmeye önem vermek gerekir. Çünkü gün boyu sürecek bir açlık meydana gelebilecek ve bu saat yaklaşık 15 saat sürecektir.  Bunun için de sahur zamanı muhakkak sahura kalkılması gerekmektedir.  Sahurda özellikle protein kaynaklı besiner yenmeye özen gösterilmelidir. Bu proteinli besinler arasında süt, yoğurt, peynir, yumurta gibi kahvaltılıklar tüketilebileceği gibi bunların yanında tam tahıllı, tam buğdaylı ekmekler yenebilir.

Özellikle iftarda zeytin yemek vücudun zindeliği açısından büyük önem taşır. Yine ramazan ayında kaya tuzunun tüketilmesi vücudun besin değeri için önemlidir. Ancak sahur öğününde kızartmalar, ağır hamur işi, ağır etli yemekler gibi besinlerden kaçınılmalıdır.

Aynı şekilde sucuk, salam, sosis gibi şarküteri ürünleri yemekten de uzak durulmalıdır. Bu tür besinler vücuda ağır gelmektedir ve tokluğun aksine kısa sürede açlık hissi meydana getirmektedir. 

 

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.