Batılı havayolu şirketlerinin rekabet anlayışı Türkiye'ye mâl oldu!

ABD ve İngiltere'nin yasak kararlarının nedeni belli oldu. Batılı havayolu şirketleri THY ve İstanbul ile ticari olarak rekabet edemeyince, “siyaseti” devreye soktu.

Batılı havayolu şirketlerinin rekabet anlayışı Türkiye'ye mâl oldu!

ABD ve İngiltere, bir terör istihbaratını gerekçe gösterip, İstanbul’dan yapılacak uçuşlara elektronik cihaz yasağı koydu. Asıl neden laptop piline bomba yerleştirmeyi başaran El Kaide’li İbrahim El Asiri nedeniyle alındığı söylense de ABD'li havayolları şirketlerinin mirates, Qatar, Etihad Havayolları ve THY ile rekabeti olabilir. Zira THY dünyadaki yolcuların yüzde 78’ine ulaşabiliyor ve 3. Havalimanı Hollanda ve Almanya'nın da korkulu rüyası.

ABD ve İngiltere, güvenlik kaygılarını öne sürerek uçaklarda cep telefonundan büyük elektronik cihaz kullanımını yasakladı. 8 Müslüman ülkede uçakları elektronik cihaza yasaklı 10 kent arasında İstanbul da var. Kahire (Mısır), Amman (Ürdün), Kazablanka (Fas), Doha (Katar), Riyad ve Cidde (Suudi Arabistan), Abu Dabi ve Dubai (Birleşik Arap Emirlikleri), Kuveyt (Kuveyt) ve İstanbul'un bulunduğu listede ne hikmetse İsrail'in Tel Aviv Ben Gurion Havalimanı yok. Yasağa göre, ABD ve İngiltere'ye doğrudan uçuşlarda yolcular, dizüstü bilgisayar ve tablet gibi cihazlarını valize koymak durumunda kalacak. Yasağın 'terör saldırısı' şüphesiyle konulduğu savunulsa da, uygulamanın arkasında tamamıyla ticari nedenler yatıyor. İstanbul 3. havalimanı tamamlandığında uluslararası transit yolcu piyasasındaki denklemi bütünüyle değiştireceği için, ABD'nin başlattığı ve İngiltere'nin sürdürdüğü pay kapma savaşına önümüzdeki günlerde diğer ülkelerin de katılması bekleniyor.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.