Oruçluyken susamamak için ne yapmalısınız

Ramazan aynın yaz aylarına denk gelmesi ile birlikte susama isteğimiz kış ayalara göre daha da artmaktadır. Bunun için bazı püf noktalara dikkat ederek oruç tutarken günümüzü daha rahat geçirebiliriz.

Oruçluyken susamamak için ne yapmalısınız

Yaz aylarında artan sıcaklıklar ile birlikte vücudumuz daha fazla su isteğinde bulunmaktadır. Ramazan aynın yaz aylarına denk gelmesi ile birlikte susama isteğimiz kış ayalara göre daha da artmaktadır. Özellikle yaz aylarında susuzluğumuzun giderilmesi için neler yapmamız gerekir? Bunun için bazı püf noktalara dikkat ederek oruç tutarken günümüzü daha rahat geçirebiliriz.

Oruçluyken susamamak için sahurda yiyeceklerimize önem vermeliyiz. Sahurda yiyeceğimiz besinlerin kahvaltı tarzında seçilmesi ağır besinlerden uzak durulması gerekmektedir.

Çok tuzlu, çok şekerli ve yağlı yiyeceklerden uzak durmak bile gün içerisinde bizi susamak açısından oldukça rahatlatacaktır. Tuzlu besinler arasında özellikle kullanmamaya veya olabildiğince az kullanmaya dikkat edeceğimiz yiyecekler; turşu, salamura besinler, zeytin, tuz ve katkı maddesi yüksek olan hazır gıdalardır. Sahurda kızarmış yiyeceklerden, hamur tatlılarından, şerbetli tatlılardan uzak durmak gerekmektedir.

Oruçluyken susamamak için sahurda mutlaka 4-5 (ortalama 1 litre) bardak su içmeye önem verilmelidir. İftardan itibaren ise sahura kadar 2 litre su içmek hem beden sağlımız için hem rahat oruç tutmak için ideal su miktarıdır. Gün içerisinde çok sıcak olan saatlerde mümkün olduğunca dışarıda bulunmamak ve ağır sporlardan kaçınmak oruçluyken susamamak için önemlidir.
 
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.