Karnesi kötü olan çocuklara nasıl davranmalı

Çocuklar karnelerini aldı ve 3 aylık yaz tatiline girdiler. Karnesi iyi olan çocuklar hediyelerini aldı. Peki karnesi kötü olan çocuklara nasıl davranmak gerekir. 

Karnesi kötü olan çocuklara nasıl davranmalı



Karne geleceğe ilişkin ipuçları taşıyan bir fırsat olarak değerlendirilmelidir. Karne bir belgedir ve bu belge çocuğunuzun eksikliklerini ve başarılı alanlarını size gösterme fırsatı verir. Öncelikli olarak yapılması gereken iyi notların ve olumlu yönlerin değerlendirilmesidir. Bu konuda yapılan araştırmalar olumlu özelliklerin ön plana çıkarılmasının, öz güven gelişimini desteklediğini ve genellemelere yol açan olumsuz durumları da ortadan kaldırdığını göstermektedir. Unutulmaması gereken en önemli şey çocuğunun ve sizin aynı takımının elemanları olduğudur ve bu kesinlikle çocuğa hissettirilmelidir.

Çocuğunuzu düşünmeye ve konuşmaya yönlendirerek onları dinlemelerisiniz. Başarısızlık nedenlerini belirleyerek çözümü birlikte bulmaya çalışın. Bu aşamada çocuğunuza güvendiğinizi hatırlatın ve ortak kararlar alarak uygulamaya koyun. Ortak kararlarınızın sizin baskın ile oluşmadığına dikkat edin. Niçin daha yüksek değil sorusunu motivasyon yaratmak için değil çocuğu değersizleştirmek için etkili olmaktadır.

Kesinlikle çocuklarınızı başkasıyla kıyaslamayın bu çocuğunuzu değersizleştirecektir. Yetenek, ilgi ve beceri açısından bakıldığında her çocuğun kendine özgü bir gelişim seyri olduğundan dolayı kıyaslama yapmak onun motivasyonunu arttırmak yerine, kendi içindeki gelişimini görebilmek daha önemlidir. Karne bir sonuçtur. Bu sonuçta ailenin payı nedir? Karne odaklı düşünmek asla sorunu çözmez. Her koşulda çocuğunuzu sevebileceğinizi gösterin.
 
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.